Dol fijn in het zwembad - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Jordie en Yara - WaarBenJij.nu Dol fijn in het zwembad - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Jordie en Yara - WaarBenJij.nu

Dol fijn in het zwembad

Blijf op de hoogte en volg Jordie en Yara

20 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang

Wanneer de wekker gaat ben ik al een tijdje wakker en lichtelijk gespannen strek ik mijn pijnlijke spieren. Ik word vroeg in de morgen opgehaald om kennis te maken met de onderwaterwereld. Later blijkt dat ik vandaag vooral kennis maak met de tegels van het iniminizwembad. Bij het uitdoen van mijn oordoppen ontdek ik dat er iets gruwelijk mis is want het geluid waarvan ik de ventilator verdacht wordt door iets heel anders veroorzaakt... regen. En niet zo'n beetje ook. Het water komt met bakken uit de hemel en stroomt in steeds groter wordende stroompjes naar beneden. Na een halfuurtje hoopvol toekijken komen we toch tot de conclusie dat ik geen andere keuze heb dan mezelf door deze waterval manoeuvreren. De hoop dat ik droog bij het pick up point aan zal komen is volledig vervlogen dus ik waag me aan de barre en vooral natte tocht. Druipend kom ik aan bij de 7Eleven en ik word vol medelijden aangekeken als ik vraag of er een toilet is waar ik me kan omkleden. Ik word doorverwezen naar het tegenoverliggende etablissement en binnen 5 minuten tover ik mezelf om van verzopen kat tot ... verzopen kat. De droge kleren die ik mee had zijn niet erg droog gebleven en nadat ik de oversteek terug heb gemaakt ben ik gewoon weer bij af, doorweekt. De taxi in de vorm van een veewagen laat gelukkig niet lang op zich wachten en ik stap dankbaar voorin. Het laadgedeelte mag dan overdekt zijn maar de zijkanten zijn wel open dus erg droog zal het er niet zijn. Als we nog meer mensen ophalen besluit ik me toch maar naar het 'veegedeelte' te begeven om alvast te socializen met mijn aanstaande cursusgenoten. De werkelijkheid is anders want als enige word ik afgezet bij het divecenter terwijl de rest op doortocht gaat voor het echte werk. Ik zal vandaag de dag doorbrengen in het theorielokaal en het zwembad. Het heeft de hele rit geregend en dus ben ik wederom kletsnat. Een eerste indruk is onuitwisbaar en ik vrees dat ik het heb verprutst als ik al vloekend kom binnen glijden en glibberen. Bram, mijn Belgische privéinstructeur lijkt niet erg onder de indruk en terwijl ik naar het theorielokaal wordt geleid vraagt hij mij of ik een koffietje of een theetje wens te gebruiken. Geanimeerd vraag ik om een lekkere sterke koffie om wakker en warm te worden. De theorielessen gaan als volgt: elk hoofdstuk van het boek heeft een instructievideo en na elke video volgt een mondelinge overhoring. Daarna krijg ik uitleg over het instrument waarmee je één of meerdere duiken kan plannen en ik maak wat 'sommetjes' waarbij ik de duiktabel moet gebruiken. Tot slot krijg ik het examen voor mijn neus en lichtelijk gespannen begin ik aan de test. Ik blijk me onterecht zorgen te hebben gemaakt want met een score van 94% ben ik geslaagd! Tijd voor de lunch! Een gigantische caeser salat staat op mij te wachten en Bram en ik vallen aan! Na de lunch is het tijd voor de eerste praktijkles en ik hijs me uiterst charmant in een wetsuit. Hoewel de lucht nog steeds grijs is en alles glanst van de regen is het inmiddels droog. Meester Bram geeft me allerlei opdrachten die ik als ijverige leerling braaf uitvoer en na een middagje poedelen in het zwembad voel ik mezelf al bijna divemaster. Na een taxirit van een klein uur, waarbij olifanten en apen links en rechts voorbij schieten, schrijd ik stralend over het strand en met een glimlach van oor tot oor word ik weer herenigd met mijn lieve schat die ik zeker 9uur niet heb gezien. Jordie heeft zijn dag volgemaakt met een dutje, een stukje hardlopen op het strand en de krant. Heerlijk ontspannen maar natuurlijk een stuk minder leuk zonder de stralende aanwezigheid van de zon en mijzelf. Na een douche en een biertje laten wij ons verrassen door chefkok Mitchel die ons een aantal heerlijke Thaise gerechten voorzet. We tafelen en tafelen en wanneer de chef het pand verlaat tafelen wij gezellig verder om tegen middernacht zelf de lichten uit te doen. 

  • 23 Februari 2014 - 09:51

    Truus:

    Hier wil ik ook naar toe, klinkt ongeloooooofelijk fijn en ontspannen.
    Genieten jullie maar lekker door.
    xxxxxx

  • 23 Februari 2014 - 11:31

    Opa Eddy The First, Wederom Zonder His Wife:

    VAN HARTE GEFELICITEERD met het behalen van je DIVE-diploma.
    Jong geleerd, is wat ouder gedaan.
    Jordie, ook gefeliciteerd met deze kanjer van een reptielvis.
    Het biertje is verdiend!!!!
    En nu maar kijken waar die tsunami vandaan kwam

  • 23 Februari 2014 - 20:06

    Jorien:

    Van logge zeehond op het strand getransformeerd tot sierlijke zeehond in de zee :-)

    Als jullie een keer met Tess gaan zwemmen kan je onder water met Tess :-)

    Xxxxx

  • 23 Februari 2014 - 21:16

    Gerda:

    Wat heerlijk allemaal. Zojuist zo'n tien dagen aan verslagen gelezen. Van sommige opsommingen hoop ik op een later moment nog wel foto's te zien :) Blijf genieten en kom heelhuids weer boven.

  • 23 Februari 2014 - 21:28

    Carolne:

    He lieve Yara en Jordie,

    Wij waren ook op dat eiland. Toen ging er nog geen " veerboot" volgens mij hebben we heel veel gemist. waren met Hans en Lijda toen. In een hutje aan zee. Dacht toen wel een flinke storm en het is afgelopen hutje op niveau met het water. Tot donderdag en een van harte PROFICIAT morgen JORDIE en Yara xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordie en Yara

Jordie en Yara op ontdekkingsreis!

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 22139

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Azië, let op je loempia's!

Landen bezocht: