Altijd Wat in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jordie en Yara - WaarBenJij.nu Altijd Wat in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jordie en Yara - WaarBenJij.nu

Altijd Wat in Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Jordie en Yara

14 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Uitslapen! Dat hebben we gemist zeg, om elf uur gaan heel langzaam de luikjes open. Omdat het onze rustdag is beginnen we de dag uiterst relaxt met een kopje koffie en gaan daarna op jacht naar ontbijt. Tijdens het ontbijt bespreken we het plan voor de komende week, per bus naar de grens met 
Laos, dan de grens over en vanuit daar per tweedaagse boottrip naar Luang Prabang. Wat de rest van het plan is verklap ik lekker nog niet! Voor de visa voor zowel Laos, Vietnam als Cambodja hebben we pasfoto's nodig dus die laten we meteen maar even maken. We maken nog een tussenstopje voor een nodige cappuccino want, ook al is het inmiddels tegen tweeën, mijn ogen zijn nog steeds niet helemaal open. Ik knap aardig op en vief gaan we op Wat-safari, ook wel tempeltrip genoemd. Al woordgrappend lopen we van tempel naar tempel en we kunnen het lijstje met aantal gespotte monniken niet meer bijhouden. Al die tempels, het is me Wat. Maar Wat moe struinen we door het oude centrum en belanden we bij een internetcafe waar we een back-up willen maken van het nu al ontelbare aantal foto's. Na een uur vol vruchteloze pogingen, frustratie en irritatie gaan we onverricht ter zake weer weg. Mijn humeur is redelijk gedaald en we gaan snel op zoek naar eten om een exponentiële stijging van het niveau van mijn gemoedstoestand te bewerkstelligen. Mijn brein herhaalt steeds op monotone wijze de gedachte 'must-eat-springrolls' en mijn lichaam volgt door direct een dubbele portie te verorberen. Daarnaast eet ik ook nog de helft van Jordie's bordje leeg en vrolijk huppel ik vervolgens terug naar het hotel. Graag voeg ik hier direct aan toe dat mijn ontbijt slechts uit yoghurt en wat fruit bestond, DUS. Gister hebben we onze vieze kleren bij de hotelwasserij afgegeven en voor nog geen €5,- kunnen we al onze kleren vandaag heerlijk fris en strak gevouwen weer bij de receptie ophalen. Is het mogelijk dat er in de Argonnestraat ook zo'n service wordt aangeboden en kan ik mij daar dan bij deze direct op abonneren? Nu eerst even uitbuiken op bed want Rupsje Nooitgenoeg is een beetje misselijk. Als het eten wat gezakt is en deze dikke rups na een douche en een beetje make-up ontpopt tot een vlinder die er wel mee door kan gaan we rond 9 uur toch maar weer een restaurantje opzoeken. We hebben op TripAdvisor een goed, betaalbaar en dichtbij gelegen exemplaar gespot en doelbewust gaan we op stap. De eigenaar  blijkt Nederlands te zijn en op de kaart staan ook enkele Nederlandse gerechten zoals de traditional Dutch sausage, beter bekend als de frikandel speciaal. Muhaha, de man weet zijn waren wel aan te prijzen zeg! Maar even zonder dollen, het eten was fabuleus! Met het schaamrood op mijn kaken moet ik opbiechten dat wij onze vriend Chang vanavond hebben ingeruild voor vriend Leo, wie ook een uiterst smakelijke tafelgenoot blijkt te zijn. Nog even afpilzen op een gezellig druk dakterras met een paar cocktails en verstandig keren wij 'huiswaarts' want morgen is het E-day!!!

  • 14 Januari 2014 - 20:04

    Gertie:

    Tjonge, Yara, jij heb t je roeping gemist! Wat een schitterende verhalen, zeg, het is onderhand het eerste waar ik naar kijk, als ik 's ochtends mijn eerste blik op mijn mobiel werp! Smullen van jullie belevenissen, het lijkt inderdaad af en toe een droom! Hier kun je járen op teren! En blijkbaar is het eind nog lang niet in zicht....fijn voor ons! Genietze, liefs.

  • 14 Januari 2014 - 23:03

    Caroline:

    Heerlijk genieten van al dat moois, prima temperatuur, indrukken en van elkaar xxxxxxx

  • 15 Januari 2014 - 10:45

    Tess:

    Als ik later groot ben gaan we dan ook Chang en Leo verslinden?
    Van mama mag je de was altijd brengen XD

    Xxx mis jullie je leukste nichtje Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordie en Yara

Jordie en Yara op ontdekkingsreis!

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 22043

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Azië, let op je loempia's!

Landen bezocht: